maj 19, 2009

Run to the hills....

..run for your life!! Japp, Vårruset avklarades igår på blygsamma 43.18 =) men! Jag måste invända mot den tiden, förra året sprang jag med när startskottet gick. I år var det 5 minuter mellan starterna, jag kom iväg i andra gruppen men eftersom det var så mycket folk så tog det åtminstone 3-4 minuter innan man kunde börja springa, sakta! Så jag vill officiellt dra av 8 min från den tiden...och med 35 minuter så var jag 2 minuter snabbare i år!! Weee! Det spelar väl egentligen ingen roll eftersom den enda träningen jag har lagt ner är att lyfta vinglaset till munnen på senaste tiden, men ändå =)


När jag kom hem från stan så möttes jag av två stora plakat på uppfarten som lydde; Grattis Anna i e-skott från fam H (Hammarberg) Värdecheck på en Helkväll + hundträning. Gissa om jag skrattade! Och värre blev det när jag hittade min helkväll i en kasse innanför dörren; en flaska T-röd, en 1½-liters Cola och Hundmagasinet =D vi satt och pratade om det kvällen innan jag och Therese (folk som dricker T-röd), och jag kommer ihåg att jag sa att man ska icke förkasta det man inte har provat...det är nog dags för mig att hålla igen min matlucka ibland! Hundträning hade jag redan fått i söndags, det var faktiskt jättekul! Therese är fantastiskt duktig och visade lite med sin schäfer Elak hur det ska gå till så att säga. Hugo och jag tränade på kontakt och han var jätteduktig. Men fler gånger blir det och det känns jättekul att ha kommit igång med honom! Min lilla blonda hårboll =)
Födelsedagen blev iaf väldigt lugn, jag jobbade fm och när jag kom hem var jag så jäkla trött så jag somnade av en stund...på jobbet fick jag först en liten blombukett av Lena som jag jobbar ofta med, sen kom det blombud från mamsen och papsen med jättefina blommor! Sen beställde Tjifen en kaka åt mig som aldrig kom, men jag fick smaska på den på söndagen iaf =) sen åkte vi in och köpte mat på Österns och var upp till Fisen, jag fick ett kort med pengar till Brittan i =) hoppas verkligen vi kommer iväg! Två glas vin blev det på kvällen sen var det godnatt! Just nu försöker jag få någon struktur på veckan som är med allt vad gäller jobb, Hugo, mat, hämta, lämna, Ville, sanering, klippa gräs osv osv....ibland är inte Svensson-livet så lockande, även om det har sina fördelar. Jag funderar på saken i soffan en stund.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar