maj 26, 2009

I väntan på Housewives

Just nu är det kvällsfika framför burken bestående av Boxholms gräddost och en stor balja med ett te som heter "Havet, vågorna och vinden"...det låter fantastiskt fånigt och det är fantastiskt gott. Om jag var tvungen att välja en sak jag inte kunde vara utan i livsmedelsväg så är te helt klart en av de topp 5-kandidaterna. Nasse sover fridfullt och Inge jobbar så jag kan göra (nästan) vad jag vill, vilket innebär att jag antagligen kommer somna i soffan inom MAX en timme!

Glömde ju skriva om alla dessa bebisar överallt...mor och far har varit och tittat på en hundvalp idag =) har inte hört nåt så gissar att de inte tog hem den på en gång, men tingad är den väl gissar jag. Valpen är en Schapendoes, en ras som ingen har hört talas om verkar det som. Väldigt mycket hår kan jag informera om, men verkar vara en hemskt trevlig hund för övrigt. Dessutom fäller den inte håret så man kan ju inte klaga på det heller iofs. Igår var jag dessutom och kikade på ett gäng kattungar som var 4 dagar gamla, fula är fel ord. De ser ju egentligen inte kloka ut eftersom kroppen till 80 % består av en mage och sen är nos och öron så små, så små.... =) jag vill ju ha en av dom men jag får fan bita mig i läppen den här gången! 3 stycken hårbollar räcker ju faktiskt. Sen vidare till stallet där vi väntar ut Medusa som hade tid för fölning i lördags. Det kläcks ungar överallt men det är väl den tiden gissar jag! =) själv skulle man ju kunna tro att man själv ska kläcka snart eftersom jag har gått upp 4 kg på en månad...känns ganska jobbigt faktiskt eftersom jag alltid har hållit vikten vad jag än har ätit eller hur slö jag än har varit. Men kanske man har blitt så jävla gammal så det inte kommer gratis längre, jag brukar ju gå upp och ner men nu sitter kilona kvar...gah! Det är ju inte så att jag är tjock på nåt vis men det är kilon jag inte trivs med och när man knappt får igen brallorna så hänger då jag läpp en stund iaf. Nu sk ajag fira det hela med lite choklad tänkte jag. Godnatt allihopa för jag lovar att jagsover om en halvtimme ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar