maj 10, 2009

K A T A S T R O F

T:s hus brann ner idag. Känns fruktansvärt overkligt och det har nog inte sjunkit in för någon än, har inte ens pratat med henne live. Dessa jävla mobiler som gör att man messar istället för att ringa när man är osäker på i vilket skick personen på andra änden är i. Det var fan bättre förr. Då tog man hästen till den man ville prata med istället för att fundera över om man ska messa, ringa, fejja, msn:a eller nu också twittra, vilket jag inte har en aning om hur man gör...men iaf.

Tänker på T och F oavbrutet. Har aldrig varit med om att någon blivit hemlös och kan bara tänka mig hur allt snurrar i huvudet på dem. Allt praktiskt för det första, och sen insikten om allt man har förlorat.... =( tack och lov kom ingen människa till skada, men F förlorade ju sina små hamstrar och man kan ju bara tänka sig hur det känns i en 7-årings hjärta...!! Plus alla hennes saker. Usch och fy och fan så jag lider med dem! Och så handfallen man står när man inte vet vad man ska säga eller hur man ska bete sig för att inte vara till mer besvär än hjälp. Men jag tror att det är bättre att försöka för mycket än för lite, så det är vad jag ska göra har jag tänkt. Uppdaterar när jag vet något mer.

Innan jag fick reda på det här så hade jag iaf en skön och trevlig helg! Fick en jättefin klänning av Micke och Jo och ett läppglans som förstorar läpparna som jag verkligen rekommenderar! Fick också 2 omgångar sängkläder av mor och far, mycket uppskattat! Det blev kortspel till 3 inatt och som vanligt spelade vi av morsan varenda krona. Fast jag börjar misstänka att hon med flit spelar bort sina pengar på slutet på dåliga kort, för varje gång hon har tagit sista potten under tidigare spelkvällar så har hon skämts så mycket och sen kommit och stuckit tillbaka pengarna dagen efter med motiveringen att man inte kan stjäla pengar från sina egna barn =) men den som sig i leken ger!! Vi är ju enligt konsumentverket skyldiga våra päron 1 miljon säger de, så då kan man väl ändå låta morsan få tillbaka 200?

Nä, nu är det slut på den här helgen och därmed min lediga vecka. Ska lägga mig i sängen och vänta på Lorden som skjutsar hem Fia just nu. Inte nog med att man får laga mat åt henne och se till att hon får i sig söndagens ranson av läsk och ostkrokar, vi får dessutom köra henne både hit och hem eftersom hon är rädd för rådjur/älgar/rävar/harar/grävlingar....suck. Men vad gör man inte för sin kära? =) Nu väntar 6-dagarsvecka på jobbet, och förhoppningsvis tillfälle att hjälpa T på något vis...godnatt och sweet dreams.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar