maj 27, 2009

Idag har varit en lång dag men en bra dag =) det är förjävla jobbigt att kliva upp halv 6!!! Jag tycker inte om det. Men när jag väl kommer upp och går ut med Hugo och lyssnar på fåglarna och luktar på morrondaggen så är det inte så värst tokigt. Låg dock ordentligt på minus på sömnsidan eftersom Inge inte kom hem förrän mitt i natten och jag har jättesvårt att somna själv. Så, vad gjorde jag, vuxen människa som jag är? Jag gick in till Emilia och försökte väcka henne vid typ halv 11 för att hon skulle komma och lägga sig i våran säng så jag slapp sova ensam. Hon vrålade "mamma!!!" en gång, sen somnade hon om. Så jag försökte en gång till, då öppnade hon ögonen och bara stirrade på mig...och somnade om. Så jag fick sloken vandra tillbaka till min tomma säng och ligga där och rulla fram och tillbaks tills Lorden behagade komma hem.


Jag tycker det är otäckt när såpor innehåller sanningar. Såpor är ytliga, fejkade och inte verklighetsanknytna. Men hur många gånger har inte iallafall jag nickat instämmande åt Carrie, Meredith och tanten i Housewives? För er som precis kollat klart på Grey's så inträffade det nyss igen. Man vet inte om den största dagen i sitt liv förrän den är här. Fast jag vet inte om min har varit. Jag inbillar mig att det skulle bli min bröllopsdag. Men å andra sidan så borde det väl vara dagen jag träffade Nasse för första gången...men jag håller nog inte med om det, eftersom dagarna med henne blir större och större. Nog för att man älskar den där klutten som kommer ut, men det är ju inte så att man sen älskar mindre dag för dag, tvärtom. Jäää, nu vet jag inte vart jag vill komma med det här! Slutklämmen borde väl vara att jag är rätt korkad som tar mina sanningar från serier, men må det så vara =)

Idag har jag ätit tårta på jobbet eftersom Pinglan fyllde år. Sen åt jag en glass. Sen fikade jag ikväll när Therese och Fanny kom förbi. Med dessa ord vill jag (försöka) säga att nu få det fan vara nog. Jag fortsätter uppåt på vågen och mår illa när jag ser mig själv i spegeln. Så mycket skit jag stoppar i mig på en dag så är det konstigt att jag inte har ruttnat inifrån. Så, nu var det sagt. Therese berättade lite om vad som har hänt sen branden och hur jävla ruttet man kan bli behandlad av ett försäkringsbolag...fan man blir så vansinnig!! Som att hon inte har nog med allt så kan inte människan som har hand om försäkringen, som ska bete sig professionellt och vara ett stöd, bete sig överhuvudtaget. Jag hoppas jag aldrig behöver uppleva det som hon gör nu, gumman..!

Nä, nu ska jag krypa ner i min (tomma) säng och försöka inträda i lite REM-sömn. Har lovat Fia promenad imorrn =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar