maj 07, 2009

En god början

Ok! Då börjar mitt blogg-liv, ungefär 500 månader efter att alla andra har fattat att man ska blogga. Men det är nog ungefär så mitt liv ser ut i stort, och ingen kommer heller att bry sig i det, så.....

Tänkte börja med att tipsa alla att inte dricka en vinflaska och 7 shots klockan 22:00 på en sista april. Så, nu har jag fått ur det ur systemet, för jag tänkte faktiskt börja blogga på 1 maj, men eftersom jag var bakis ända till söndag kväll så funkade det helt enkelt inte. Att sen kliva upp och jobba 6:30-14:30 på fredagen var något av det värsta jag har gjort på sistone, men det som inte dödar härdar säger de som vet. Det lindrade dock att veta att jag hade dubbelt betalt! Jag väntar på att Svart-Fias blogg ska starta upp, och i väntan på detta kan vi väl dra dagens bravader...

Dagen började precis som en torsdag alltid börjar i mitt liv. Fia och jag har dejt i stallet kl c:a 8:10. Jag (eller hon) kommer alltid för sent, runt 20 över-halv, och när vi väl har släpat oss ända dit så är vi så utmattade och kaffetörstiga så det tar minst en halvtimme innan vi ens ställer upp hästarna på gången. Kaffe, kaka, gnäll över hur trötta vi är, skälla på Hasse osv osv....när vi väl kommer iväg rider vi oftast vilse vilket resulterar i att vi är ute i ungefär 1½ timme, och innan vi är hemma får vi ge Hugo HLR för att han är så utmattad. Tillbaka i stallet är det kafferast i c:a en timme, därefter mockning, och allt detta brukar då sluta med att vi har varit i stallet i i runda slängar 5 timmar...innan Fia och Ada flyttade till Björke var jag i stallet i MAX 2 timmar. Jag vet inte vad som har hänt, men det är faktiskt ganska trevligt =) resten av dagen blev mycket Svenssonaktig med hämtning, handling, matlagning och städning. Det blev wok idag med massa goda grönsaker så Nasse åt alltså nudlar. Ok, 5 små köttbitar också. Men ingen ketchup iaf! En mamma lär sig snart att glädjas åt det lilla.

Imorron ser vi fram emot spa-kväll på jobbet med italiensk mat och vin med nyrakade ben och mjuka tassar. Innan dess har jag lovat Leklandet med Nasse och Olivia =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar