juni 27, 2009

Lördag blir söndag

Jaha, sitter här och känner mig fantastiskt ofräsch och svettig men orkar inte göra något åt det. Eftersom vi blev billösa idag efter gårdagens bravader så fick jag ta stålåsnan fram och tillbaks till jobbet och det var jobbigt...sista biten innan jag är hemma har jag ju en uppförsbacke som är ungefär en mil lång och har 50 graders lutning. Nu kanske jag överdrev lite men det är så det känns. Och så sitter jag även och känner mig lite ensam och övergiven, Nasse sover i Bönan och Inge är på fest någonstans, hade fått mms med en bild på Hartan så jag gissar att det är där han befinner sig för tillfället =) ungefär alla jag känner är ute och festar och ärligt talat är jag inte ett dugg avundsjuk på just det men jag känner mig allt lite allena här ändå.

Gårdagen blev mycket trevlig, ledig hela långa dagen och jag, Nasse, Tess och Emelie var på Fjärran och solade och badade ungefär hela dan. När det kommer till bad och vatten verkar Emilia vara fullkomligt outtömlig på energi, men det märktes ju sen när vi åkte hem, hon somnade två gånger i bilen och då är det illa =D snabbt hem och bytte om och kammade till mig lite, sen åkte vi till Bönan och lastade av Nasse som skulle sova där, och så vidare in till stan och käkade med Hasse och Fisen på Akropolis. Maten var, som vanligt, helt jävla fantastiskt god och jag gillar verkligen personalen där, precis lagom avslappnat utan att vara sunkigt på något vis...guldstjärna! Efter maten gick vi vidare till Järnvägskrogen, har aldrig varit där förut och har väl inga större planer att gå dit igen, mycket udda klientel...men med vårat sällskap så spelar det ju ingen roll vart man är! Åkte vidare hem till Perra och Lisa och poppade lite Beach Boys, sen var det godnatt för oss, Lorden var visst trött i ögat...hela förmiddan i dag hade jag verkligen ågren för att trampa iväg till jobbet, hade kunnat betala en hel del för att vara ledig idag också. I den här värmen är det inte skönt att stå i ett kök!! Och jag blir vansinnig när jag känner mig helt orkeslös, och huvudvärk får man eftersom man inte dricker tillräckligt...men nu är det bara en stängning ifrån ledig vecka, så imorrn går det bättre! Vill göra tusen saker under den här veckan, och allra helst skulle jag vilja packa ner oss i en väska och åka till en stuga långt bort från allting och bara vara. Känner det när jag väl är ledig nu att jag måste få komma bort ibland, så länge vi är hemma blir det ju att man inte slappnar av, är ju tusen grejer som ska göras hela tiden. Det finns alltid en hungrig katt, orensade rabatter, skitiga golv, fulla tvättkorgar, bibblan-böcker med 5 påminnelser, fästingar på Hugo, tomma frysar, långa naglar, vissna blommor....you name it. Jag ska iaf göra ett försök nu att boka stuga till vecka 31, förhoppningsvis på västkusten. Har pratat om det i några år nu och man ska väl för fan kunna ta sig tvärs över Sverige åtminstone! Och leta ny telefon...Blocket. Jag säger bara det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar