juni 10, 2009

Nu blir det andra bullar

Skolavslutning idag i pissande regn =) tur att våra underbara fröknar hade tänkt till och fixat iordning inne, för det behövdes! Så söta ungar, Emilia var bakgrundsdansare till två av tjejerna i 3:an (?) som sjöng "10 siffror ifrån" =D tyvärr finns ju inga bildbevis eftersom vi fortfarande inte har köpt någon kamera, men det kommer! Nu går madame bara runt och tjatar, nu börjas det. Ikväll ska hon iväg på fest, och vill vara kvar till 22...20 säger vi. Hon är knappt 7 år, men det ska redan ut och rännas, va? Dessutom är hon för snygg för att få gå ut ens egentligen. Håhå.


Att jag ens kom upp imorse var ju ett mindre mirakel. Var ute och gick med Fia igår, 5,5-spåret skulle vi ta och där vi gick "fel" förra gången gick vi en annan väg nu, vilket resulterade i att vi på något vis gick 5,5:an dubbelt...med andra ord var vi ute på en 1 mil lång promenad igår, helt ofrivilligt. Sen åkte vi och handlade, sen direkt till jobbet och där var det inte så värst nådigt kan jag säga. Det var jag och Barret själva och ingen av oss satt ner en enda sekund på hela passet, och när man dessutom inte får varken mat eller dricka i sig så blir man ganska snurrig i skallen! Jag kan dock säga att när man kommer till en viss gräns i hungrigheten så smakar kalla köttbullar med klibbiga stuvade makaroner på stående fot ungefär som kalvfilé. Somnade nog inte förrän runt 1 och sen ringde klockan 6:15. Skönt.


Om ni kunde se den trötta katten som ligger på skärmen framför mig nu =D Pontus dras till allt som är varmt och låter/ruskar/vibrerar. Eftersom vi har en sån här förhistorisk skärm fortfarande så kan han ligga uppe på den och där är det ju varmt och gött, plus att han har sällskap. Nu ligger han och snarkar, hängande över halva skärmen så jag ser ungefär hälften av vad jag skriver. Annars är det torktumlaren som gäller, där sover han tills han ruskar över kanten och ramlar ner och då hoppar han bara upp igen..trötta kisse.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar