juni 01, 2009

Måndag, sol och liv

Dricker some drinks with The Fis =) detta var en vanlig trist måndag, vaknade och skjutsade solstrålen till skolan. Hem och donade, passade på att sola lite och telefonen gick varm, ALLA ringde idag! Sen hämtade jag madame och vi åkte till stallet med tårta för att gratulera Ulla som blivit "mormor", Medusa har äntligen fått ett föl med rosa grimma! Behöver jag säga att hon var söt...? 16 timmar gammal och stapplade omkring på världens längsta ben med världens magraste mage, alldeles rödhårig med ljus mule...*kärlek*. Sen kom Fisen och frågade om föl kissade som folk och det ena med det andra =D sen blev det helt plötsligt bestämt att vi skulle dricka vin ikväll. Så hem, och Nasse hoppade i badkläder, sen knatade vi ner till Fjärn och drack lite vin i solnedgången medans Hugo for runt i vattnet och Emilia mördade en larv. Så nu är vi här och är inte nyktra, har gjort upp bröllopsplaner eftersom det ska bli dubbelbröllop här framöver =) har iaf bestämt att vi ska grilla i stallet på lördag em och ta ett glas vin, får väl bara hoppas att Hasse och Jessika går med på det =) hur mycket jag än älskar min lilla dam så känns det skönt att ibland bara få vara sig själv, utan något måste eller någon tid att passa. Hon ska vara i Hedesunda hos mor och far över helgen, och ja, jag är glad att få vara fjortis en stund igen.

Det blev Wolverine i lördags iaf, bittert att sitta i biomörkret en dag som den det var då men det funkade! Filmen var mycket bättre än jag hade trott och efteråt var jag ganska glad ändå att det blev bio och inte hembyggan i Bergby, det hade bara slutat illa, speciellt som jag skulle upp å jobba! Det hade tydligen vart mycket folk! Och jag vet ju hur stimmig jag brukar bli då =D söndagen blev bara skön efter jobbet med lite hundbad och film i soffan.

Men nu jävlar ska jag allt ta och poppa precis det jag vill poppa och gå och lägga mig =D gonatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar