juni 11, 2009

Ambitioner

Maria blev mormor idag =) till ett jättefint litet stoföl, musblack och kommer få svarta ben sen, snyggt!! Grattis bruden! Det behövde du verkligen, lite medvind efter allt elände!

Kom att tänka på att jag pratade med henne för nån vecka sen om ambitioner. Många är det ju som har frågat mig, och inte haft förståelse för svaret, om jag inte har tänkt att plugga och/eller skaffa ett bättre jobb. Jag brukar svara att jag inte har några ambitioner, vilket ju förhoppningsvis inte är helt sant. Men jag är en ganska enkel människa har jag fått för mig och har absolut ingen önskan eller strävan efter att klättra uppåt på någon stege. Min ambition är att ha ett jobb som jag trivs med, ett hus som känns som hemma och vänner och familj som känns lojala och som jag inte behöver göra mig till inför. Och det är precis vad jag har just nu, jag trivs verkligen med livet och det är ganska trist att "folk" inte kan tro att man faktiskt kan vara nöjd med det! Visst är man väl inte supernöjd med livet varenda jävla dag, men inte fan saknar jag något särskilt just nu. Är förbannat trött på ett halvfärdigt hus ibland, men vi har ett hus!! Vi har 6 friska och härligt dryga djur, en tjatig, gnatig och gnällig men alldeles underbar unge, bilar att frakta röven i och inte hundratals men några väldigt underbara vänner...om det innebär att jag har låg ambitionsnivå så får det gärna vara så!! =D

Klockan är nu 18:55 och min plan just nu är dusch, nattning, en snabb sväng med Hugo sen är det sängen som gäller! Ingen sovmorron i sikte förrän på tisdag skulle jag tippa. Imorrn är det möte på jobbet, återkommer om resultat =) nattinatt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar