juni 30, 2009

Leh-dig

Det har bara gått två av mina 7 lediga dagar. Känns som jag har varit ledig längre, men kan inte påstå att det känns hel fel! Idag har jag fått så jäkla mycket gjort, har bara varit hemma och rensat rabatter och jordgubbsland, klippt och donat, städat en jävla massa, städat ur hela Knuttes bur både ute och inne plus bastun, tvättat och ja...gjort en massa tråkigt fast det inte kändes så! Varmt så in i själva fan har det varit, men det tror jag knappast har undgått någon. Eller att Jacko är död. Tänker inte ens kommentera det, fast nu gör jag ju det iaf, men...ja. Hasse kom hit och klippte gräset åt oss (tack!) och sen kom Fisen och vi käkade lite och var ner och badade med Hugo som nu har lärt sig att simma =D och inte är det tack vare mig! Är lite badkruka när det kommer till hav och sjöar jag... =) jag gillar klor.

Planerna för resten av veckan är inte stora, vi tar dagen som den kommer. Detta ingår då i min sluta-planera-och-oroa-dig-fas, och det går bra. Är så skönt att inte ha något inbokat eller lovat. Det är bara lördagen som är lite bokad på dagen, inget annat. Hoppas på lite moln någon dag så åker vi nog till Furuvik tänkte jag, en sån här dag går det bara inte...sen skulle jag behöva en sväng på stan också, men känns inte så skoj för Nasse kanske. Blir många glassar i muta för 2 timmars shopping! Ett linne landar på 400 spänn i omkostnader. Iaf så har jag beställt en ny telefon nu! Eftersom min älskade Nokia nu snart har dragit sina sista andetag efter två år tillsammans så blev jag tvungen, så då blev det en sån här. Jag får hoppas att våran relation kommer bli lika bra som den jag nu har haft. Min nuvarande vänder upp och ner på texten och gör den jättestor dvs de gånger man överhuvudtaget ser något på displayen. Men efter att ha landat i golv, gräs, vatten, asfalt och klinkers ungefär 50 gånger så måste jag säga att den har varit uthållig! Jag tackar för våran tid ihop. Framtiden kommer även att bringa med sig andra större utgifter eftersom jag fick halkiga fingrar idag igen och något ramlade i backen. Men jag vill inte berätta vad...*skämmas* jag berättar snart. Sen.

Något jag dock kan berätta är att vi ska på bröllop snart!!! Nu har vi fått inbjudan så då får man nog säga det högt =D Tess och Mathias gifter sig om en månad ungefär, så fort satan går det! Förutom att jag ska försöka vara ett halvt behjälpligt stöd/rådgivare åt Tess (vet du vad du har gett dig in på?!) så kom jag på att jag måste ju själv hitta kläder och grejer åt oss, för Inge lär ju inte göra det själv och inte Nasse heller =) men det ska bli jättekul och jag är SÅ glad för deras skull! Det går undan i den där familjen, själv har man varit förlovad i 8 år utan att det hänt nåt, här blir det alltså FYRA månader mellan förlovning och giftermål! Det ni! Något jag kan lägga syrliga pikar åt Inge om ungefär en 12-14 gånger per dygn =) men jag är rätt så glad och nöjd att jag bara har min lilla Lord efter allt vi har gått igenom. Så vill han vänta så gör jag det också. Ska nog för övrigt ta och underhålla honom lite, han har kollat på Into the blue lite för länge nu. Ni vet, Jessica Alba, hon är ganska äcklig. Han kan få mardrömmar stackarn. Så over and god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar