juni 25, 2009

Vardagssol

Livet rollar på. Ja, som en rulle kladdig färg sådär. Har svettats många liter idag vid varma hällar, men det är skönt att jobba. Ja, jag vet, jag borde säga att det är skönt att vara ledig, och det är det också, men just nu tycker jag nästan lika mycket om att jobba. Fast jag ser ändå massor fram emot nästa vecka, då är jag och Nasse lediga och har inte ett skit planerat överhuvudtaget, precis som det ska vara en varm sommarvecka. Jo, det är ju kalas för madame på lördag då, men det sköter ju sig själv. I år är jag en sån där dålig mamma som betalar en massa pengar för att jag ska slippa baka bullar och sanera huset för att det ska komma ett gäng ungar och söla ner det igen =) kalas blir på Leklandet, allt serverat och alldeles förträffligt är det. Men eftersom det finns en del andra människor med blodsband och dylikt som också vill gratta fröken så får jag nog ställa mig och rulla lite negerbollar ändå, men det gör ju inget...vi är ju lediga!

Kvällen spenderade jag, Nasse och Hugo nere i Fagervik där vi fikade kaffe, saft och bullar på bryggan i kvällssolen. Hugo var nästan ute så långt så han simmade, vi matade fiskarna, inspekterade spindelnät och efter en stund kom en liten andfamilj och fick lite bulla dom också. Mer action än så blev det inte den här torsdagen, och nöjda var vi. Sitter och funderar på att packa väskor för att spara 5 min i morron bitti men inser att det nog inte är värt det. Imorrn blir det bad på Fjärran hela dan (=ett stycke tomatröd Anna imorrn kväll), sen var vi visst medbjudna på middag på kvällen med Hasse och Fisen. Lorden vill gå på Transformers efteråt, får väl se om vi hinner det! Nåt jag vet att jag hinner är att ta ett smaskigt skutt ner i soffan och brotta omkull lilla Ingela och pussa honom tills han blöder för det har jag lust med just nu....apropå lust så har jag insett nu att det bästa är att göra precis just det man har lust med. Att man omöjligt kan styra över vad som ska ske eller saker som har skett och visst, man måste väl känna oro/nervositet eller dylikt ibland, men det är i största allmänhet ett stort slöseri på energi. Jag ska sluta oroa mig för saker, eller åtminstone försöka. Jag ska lägga ett förbud på att planera och analysera saker som ligger längre än en vecka framåt i tiden om det inte är absolut nödvändigt. Men nu ska jag följa min plan med pussarna....så natti.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar