juni 20, 2009

Missomarr

Ja, språkpolisen, det stavas inte så. Men så stod det i ett sms jag fick igår, apropå ingenting =) Glad Missomarr! Här sitter jag och har Hasses stjärt naken ungefär en halvmeter från nyllet medans han fiser på mig och skrattar tills han kiknar, ungefär sådär som man gjorde när man var 3 år. Han är en fin kille som vet hur man ska bete sig! För övrigt är jag nog den enda i min bekantskapskrets som inte är bakfull idag! Drack en fantastiskt god alko-fri skumpa igår som heter Billabong och inte är ett par shorts och som faktiskt smakade skumpa, eller ja, åt det hållet iaf. Förutom detta avvikande beteende så blev det en traditionell midsommar med stångdans och kaffe och bulla på hembygdsgården, sedan grillning och lax i växlande molnighet så att säga =) Fisen och Lisa på topp och allt kändes rätt. Hade en lätt lust att döda Fia bara när hon glömde marängbotten till tårtan i Stigslund, men det gick över... =D chokladdränkta jordgubbar funkade också!

Midsommardagen har jag och Nasse spenderat i Hedesunda för att skåla för Crille som har tagit examen efter ett helt liv i skolan! Alltid lika kul att träffa tjocka släkten som man bara träffar på liknande tillställningar. Inte lika kul dock när man får syn på en märklig kille i mittersta tonåren och lite diskret frågar närmsta person vem det där är och får till svar att det är fasters systers son som man satt barnvakt åt nyss och nu inte längre känner igen för han har vuxit upp så mycket att man inser att man själv är mer än övermogen...vuxenlivet är fyllt med obehagliga överraskningar! Jag gick stinn därifrån med magen full med rulltårta, ost och kex, kaffe och korv =)

Så...jag antar att det är dags att släppa bomben =) de som känner mig hyfsat och läser den här bloggen eller har träffat mig de senaste 2 veckorna har väl sina känningar. Idag är släkten informerad så nu är vi väl out in the open så att säga. Inge och jag har bakat oss en liten bulle så i januari/februari kommer det att komma en liten Lord Junior!! Nu när chocken har släppt känns det faktiskt bara jättekul trots att jag var i ett något förvirrat tillstånd de första dagarna. Jag kan ju inte påstå att jag inte visste hur man gör barn...men det var ändå inte tänkt. Men nu när det blev så känns det faktiskt ganska rätt i tiden. Nasse är nöjd och Inge är jättenöjd och då är jag också nöjd =) för att inte tala om Fia...hon har redan bestämt vilken barnvagn jag ska ha, men vi är inte överens riktigt.

Ska försöka väcka det där trötta liket som just nu ligger här och sover bredvid mig på våran nya sportmadrass som vi fick av Inges föräldrar. Det är en stoooor madrass som man bara pluggar i ett vägguttag och så blåser den upp sig själv på 3 minuter, då slipper man ha en gästsäng stå och ta plats, perfekt när man har sånt enormt hus som vi har! Dessutom måste det här rummet utrymmas nu för att bli barnrum ju!! Så är det någon som vill byta en hyfsad dator mot en laptop så hör av er för skrivbordet måste ut. Men innan dess måste det som sagt saneras. Fias dreggelpöl har nu nått nya oanade höjder och längder. Over and godnatt!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS, GRATTIS, GRATTIS!!! Gud vad kul med en liten bebbe! Nu måste kusin vara glad så länge som han velat ha en till!! Återigen GRATTIS!!!! Många kramar från oss!!

    SvaraRadera
  2. Tadaa =) såå, nu e ni offentliga =) hihi, å duu, lyssna inte på nån annan nu *fniss* Du SKA ha en emmaljunga nitro city :p Suverän,underbar askanonbra vagn, som har Allt! =) Bara komma hit o provköra igen vettu =)

    SvaraRadera